tisdag 1 november 2011

Att byta färg och förhållningssätt!

I så många år har jag liksom stängt av, stängt ner den inre verksamheten. Helt omedvetet. Har tagit mig genom livet i en ganska stor tysthet, på ett sätt, men med många ord och känslor ändå. De senaste 10-15 åren har jag funderat mycket, känt mycket, bytt ut, tagit bort, format nytt. Det mesta inom mig själv, med mig själv eller med en utomstående, fristående terapeut som enda mottagare av mina känslor och ord. Har hållit allt hårt till mig själv, skyddat det som man skyddar sitt eget barn. Jag antar att det är rädslor som hållit mig tillbaka. Rädslan att bli dömd, att bli fråntagen allt det nya fantastiska jag kunnat se och känna, rädd för att bli instoppad i ett fack. Rädslan har varit mitt skydd, mitt försvar. Nu har jag tagit mig så långt att jag står trygg i vem jag är, vad jag tror på, hur jag förhåller mig till livet. Och då börjar orden ta form, de vill komma till uttryck och de manifesteras i handling. För mig har det varit en lång väg fram hit, för min omgivning blir det nog en smula förvirrat.

För en kort tid sedan gifte sig min älskade lillebror. Jag hann ta mig igenom fyra olika klänningar. Tre beiga, en ljuvligt röd. Som jag våndades, grät tårar över vad som kändes som ett omöjligt beslut. Det kändes som att valet tog märkligt stora proportioner. Med hjälp av en älskad vän, blev det den röda. Jag har aldrig känt mig så självklar, så fin och det var länge sedan jag dansade så att klänningen sprack. Använder jag klänningen som en symbol för mig själv är inte längre proportionerna märkliga eller orimliga. Jag väljer inte längre beige jag väljer röd.

För ett halvår sedan träffade jag Gitte (www.yin.se) för första gången. När jag kom till henne första gången och klev in i den självklara energi som hon utstrålar och befinner sig i klev jag in i min egen önskan och mitt eget mål. Hon har hjälpt mig att byta oro, stress och rädsla till ljus, lugn och kärlek. Förra gången vi sågs sa hon till mig: Karin, helandet ligger i ditt förhållningssätt till allt du möter.

Så prova att byta ut beiget mot rött, andas in tillit till livet och andas ut all oro.

Till mamma och pappa, storasyster och lillebror, familj och vänner: ni har inte tappat bort mig på vägen, ni har bara fått mig i en röd, lugn, kärleksfull version som lever livet med tillit i hjärtat. Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar