måndag 28 november 2011

Fina fröken Pling!

För några veckor sedan träffade jag en helt fantastisk kvinna, fina fröken Pling (Ingrid "Pling" Olson). Hon pratade om Mayakalendern och de sju arketyperna. Att lyssna och lära med penna och papper var inte till att tänka på, då hade jag inte förstått någonting. Här var det bara att öppna upp kanalen och låta hennes ord och energier smyga sig in i mig och landa som små kristaller av insikt i själen. En vecka senare träffade jag henne igen. Den här gången i en privat sittning och hon pendlade in mig och mina arketyper.  Med mig hade jag alla de pusselbitar jag samlat på mig genom livet men inte kunnat få ihop till en hel bild. Hon slängde ut dem på bordet mellan oss och på en och en halv timme hade hon fått ihop hela pusslet. Jag log och grät tårar av lättnad under hela sittningen. Äntligen fick jag ord till allt det jag känt och anat men aldrig förstått eller vågat tro. Fick förklaringar i det lilla och i det stora.

I alla år har hon i mig som säger håll truten tills du är 110% säker på vad du har att förmedla, se till att ha källhänvisning och läs gärna en bok extra innan du pratar, fått styra. Efter träffen med Pling har hon fått kliva åt sidan och hon som känner saker med intuitionen, hon som bara vet utan att ha läst en enda bok, fått komma till tals allt oftare. Hon som bara kände att det skulle bli tvillingar två år innan grav-testet visade tummen upp. Nu är det hon som får höras och ju mer jag låter henne prata ju lyckligare, lugnare och träffsäkrare blir hon, blir jag.

PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar