måndag 24 oktober 2011

Det bästa av två världar

Såklart tjejen ska lira boll, hon har en säker högerfot och skrattar med hela kroppen när hon sparkar det hårdaste hon kan ute på gräsmattan. Fotbollskolan för femåringar betalades, mormor och morfar sponsrade med fotbollsdojjor och sommarens alla äventyr väntade. Tre träningar blev det med blandat intresse. Jag var med Kajsa på ett träningspass. Dricka vatten med bästa dagiskompisen var superkul. Göra mål med morsan mellan stolparna var också kul. Att delta i träningen med alla andra kunde vi tydligen vara utan. Istället hamnade vi på rygg i gräset och Kajsa frågade mig från ingenstans:

-"Mamma, hur gammal är jag egentligen?"
-"Ja, det beror på om du pratar om hur länge du bott i den här kroppen i det här livet, då fyller du snart fem år. Men om du undrar hur gammal din själ är, så är den mycket, mycket äldre."

Då sätter sig Kajsa på min mage och med leende ögon svarar hon:
-"Jag visste väl att jag varit gammal förut!"


Med en mamma som pratar om själen, änglar och vitaminer och en pappa som älskar fotboll och lever livet här och nu får de små liven som bor i mitt hus det bästa av två världar. Fotbollsdojjorna användes under hela sommaren fast hemma på gräsmattan med pappa som motspelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar